Sonic branding je mrtev aneb posun od zvukového loga ke komplexnímu zvukovému zážitku – Bc. Jan Špičák
Bc. Jan Špičák
Master's thesis
Sonic branding je mrtev aneb posun od zvukového loga ke komplexnímu zvukovému zážitku
Sonic branding is dead: shift from sound logo to complex sound experience
Abstract:
Magisterská diplomová práce „Sonic branding je mrtev aneb posun od zvukového loga ke komplexnímu zvukovému zážitku“ mapuje význam a historii pojmu sonic branding v dostupné literatuře a praxi a zároveň jej představuje jako již nedostačující. Na konkrétních příkladech je ukázáno, zda a jak se mění smýšlení firem při práci se zvukem v rámci public relations a brandingu, jak firmy přistupují k práci se …moreAbstract:
Master's thesis "Sonic branding is dead: shift from sound logo to complex sound experience" maps the meaning and history context of sonic branding in available literature and practice and at the same time presents the term “sonic branding” as insufficient. Specific examples show whether and how the corporate mindset is changing in public relations and sonic branding, how companies approach the sonic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b831n/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Sonic branding
Mária Takáčová -
Sonic Branding: proces budování zvukové identity značky
Jakob Bahmann -
Brand aktivismus a generace Z
Kateřina Černá -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
The impact of sport-related branded entertainment on brand love.
Hildegard Liebl -
Budování značky – Brand building
Jan Procházka -
Brand building vybrané glampingové značky
Lucie Vlachová -
Brand audit a doporučení pro vybranou značku
Radek Adam Divila