Bc. Jan Špičák

Master's thesis

Sonic branding je mrtev aneb posun od zvukového loga ke komplexnímu zvukovému zážitku

Sonic branding is dead: shift from sound logo to complex sound experience
Abstract:
Magisterská diplomová práce „Sonic branding je mrtev aneb posun od zvukového loga ke komplexnímu zvukovému zážitku“ mapuje význam a historii pojmu sonic branding v dostupné literatuře a praxi a zároveň jej představuje jako již nedostačující. Na konkrétních příkladech je ukázáno, zda a jak se mění smýšlení firem při práci se zvukem v rámci public relations a brandingu, jak firmy přistupují k práci se …more
Abstract:
Master's thesis "Sonic branding is dead: shift from sound logo to complex sound experience" maps the meaning and history context of sonic branding in available literature and practice and at the same time presents the term “sonic branding” as insufficient. Specific examples show whether and how the corporate mindset is changing in public relations and sonic branding, how companies approach the sonic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2019
  • Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media