Bc. Iveta Kafková

Master's thesis

Měření sledovanosti médií

Media Consuptions Measurements
Abstract:
Diplomová práce se zabývá charakteristikou současné mediální scény z různých aspektů. Obsahuje základní charakteristiku médií a mediální scény, vztahu reklamního sdělení a sledovanosti médií, metod a přístupů k měření sledovanosti médií. Součástí je případová studie České televize a Televizní stanice Óčko, přičemž je zaznamenán zejména vztah managementu a měření sledovanosti médií.
Abstract:
The topic of this master thesis is to characterize different aspects of current media scene. It contains basic characteristics of media and media scene, of the relationship between commercial messages and media ratings, and of methods and approaches to media ratings measurement. It also contains a case study of television channels “Česká televize” and “Óčko”; the focus of this study is on the relationship …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2015
  • Supervisor: JUDr. Petr Majerik
  • Reader: PhDr. Adolf Vodrážka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní