Anna Nayman

Bachelor's thesis

Způsoby měření a rozpoznávaní emoci pomocí analýzy obrazu v oblasti reklamy

Ways of measuring and recognizing emotion in advertising field with assistance of image
Abstract:
Záměrem této práce bylo sepsání dosavadních poznatků v rozpoznávání emocí z obrazu. Součástí bylo i sepsání Systematic Literature Review, která se zabývá otázkou použití metod pro měření emocí z obrazu v problematice reklamy.Rozpoznávání emoci z obrazu je v současnosti poměrně rozvinuté a existuje několik metod, ovšem některé z nich mají nedostatky. Dosti probádaná je například otázka stanovení vlivu …more
Abstract:
The aim of this work was to write present knowledge in recognizing emotions from the pictures. It also included describing the Systematic Literature Review, which deals with methods for measuring emotions from the image in the advertising field.Recognition of emotions from the image is currently relatively developed and there are several methods, but some of them have drawbacks. For instance, the issue …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 10. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2020
  • Supervisor: Filip Vencovský
  • Reader: Tomáš Bruckner

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79971