Lukáš Smička

Bachelor's thesis

Erotika a sex v reklamě

Erotica and Sex in Advertising
Abstract:
Tato práce se zabývá tématem využití erotiky a sexu v reklamě. Hlavním cílem je zjištění, jak obecně fungují erotické a sexuální motivy v reklamě a jaký vliv mají na nákupní chování recipientů. Práce také analyzuje rozdílné vnímání a preference erotických motivů mezi muži a ženami. V teoretické části je definován obecný pojem reklama, její historie ve vztahu k nahotě či erotice a vymezuje základní …more
Abstract:
The purpose of this thesis is to analyse the use of erotica and sex in advertising. This thesis seeks the function and impact of the erotic and sexual motives in advertising in general with a focus on the purchasing behaviour of the recipients. The project also assess the di-vergent perceptions and opinions among men and women regarding erotic motives in ad campaign. The theoretical part defines advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2019

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Pavel Horňák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Smička, Lukáš. Erotika a sex v reklamě. Zlín, 2019. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications

Theses on a related topic