Psychologické aspekty marketingové komunikace společnosti McDonald's - jejich vliv na myšlení a postoje adresátů – Bc. Petr Slovák
Bc. Petr Slovák
Master's thesis
Psychologické aspekty marketingové komunikace společnosti McDonald's - jejich vliv na myšlení a postoje adresátů
Psychological aspects of McDonald's marketing communication - their influence on the thinking and attitudes of recipients
Abstract:
Jak je patrné ze zadání této diplomové práce, jejím cílem je analyzovat využívané nástroje marketingové komunikace společnosti McDonald’s a vliv na myšlení a postoje adresátů. Analýza se pokouší odpovědět na otázku, které nástroje marketingové komunikace jsou v komunikaci společnosti McDonald’s nejefektivnější. Prostor je věnován i průzkumu veřejného mínění s názvem Studie názoru veřejnosti v ČR na …moreAbstract:
As it is apparent from the assignment of this thesis, its aim is to analyze used tools of McDonalds’s marketing communication and the influence on thinking and attitudes of recipients. Analysis tries to answer the question which tools of marketing communication are the most effective in McDonald’s communication. There is also a space dedicated to the public opinion survey which is called The Study …moreKeywords
Marketingová komunikace mix marketingové komunikace marketingová kampaň image produktu nákupní chování psychologie reklamy reklama cena mobilní marketing internetový marketing či event marketing frenčízing marketing communication. Marketing communication mix marketing campaign product image purchasing behavior advertisement psychology advertisement price mobile marketing internet marketing or event marketing franchising.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ognmv/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 11. 2012
- Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SLOVÁK, Petr. \textit{Psychologické aspekty marketingové komunikace společnosti McDonald's - jejich vliv na myšlení a postoje adresátů}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2012. Available from: https://theses.cz/id/sciz9o/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Forms and functions of speech acts in marketing and intercultural communication and their impact on corporate marketing communication results
Mariya Belozyorova -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Online Marketing as a Part of Marketing Communication of a Small Business
Elina Soitu -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Communication as load bearing element of marketing communication
Ekaterina Sarantseva -
The Secrets of Communication in Marketing Communication
Lalita Berikbaeva -
The Secrets of Communication in Marketing Communication
Anatoly Zakharchuk