Bc. Pavel Králík

Bachelor's thesis

Vozidlový odpor současných kolejových vozidel

Train Resistance of Current Rolling Stock
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je rozbor jednotlivých složek vozidlového odporu železničních kolejových vozidel, jejich fyzikální podstaty i vzniku. Klíčovým obsahem je metodika, s jejíž pomocí je z dat získaných výběhovou zkouškou sestavena závislost vlastního odporu vozidla na rychlosti jízdy. Aplikace je demonstrována na moderní elektrické jednotce i kontejnerových vlacích. Důraz je kladen na vlaky …more
Abstract:
This Bachelor's work put target to analyze the individual components of the train resistance, their physical principle and formation. The key content is the methodology by which the data obtained from the untraction examination assembly dependency of own train resistance to speed. The application is demonstrated on a modern electric unit and container trains. Emphasis is placed on trains operated by …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2014
  • Supervisor: Ing. Tomáš Michálek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Králík, Pavel. Vozidlový odpor současných kolejových vozidel. Pardubice, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Bachelor programme / field:
Transport Technology and Communications / Transport Means: Rail Vehicles