Veronika Forejtová

Master's thesis

Umělec jako značkové zboží

The Artist as Branded Goods
Abstract:
Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu značka, definuje rozdíly mezi značkou a brandem, ale také značkou a výrobkem. Dále poukazuje na význam značky v marketingu, druhy značek a jejich prvky. Největší pozornost je v této části práce věnována prioritě dnešního marketingu, a tím je branding. Zaměřuje se na popis hlavních kroků procesu strategického řízení značky. Následuje teoretický náhled na …more
Abstract:
The theoretical part is explaining the concept of brand, defines the differences between the brands and "brand", as well as the differences between the brands and the products. Also points to the importance of brands in marketing, types of brands and their elements. The greatest attention is paid to branding, priority of today's marketing. It focuses on the description of the main steps of the strategic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 12. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2013
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Radka Johnová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/34141

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management