BcA. Adéla Lebedová

Master's thesis

Postavení značky z hlediska její image na trhu

Brand Positioning in View of Its Market Image
Abstract:
Diplomová práce se věnuje marketingovému postavení značky na trhu z hlediska její image. V teoretické části je nejprve rozebrán pojem marketing a jeho hlavní nástroje ve vztahu k marketingové komunikaci značky. Práce se zabývá jednotlivými částmi, které tvoří a ovlivňují image značky. V praktické části práce autorka navrhuje celkovou identitu a image nové konkrétní značky, která bude uvedena na český …more
Abstract:
The thesis deals with brand positioning in view of its market image to be imprinted in its audience’s minds. The theoretical part hereof addresses primarily the concept of marketing, its methods, techniques as well as tools which should be used in the brand communication and implementation process. The study describes individual situations which create and affect a desired brand image. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2016
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication