Postoje české veřejnosti k reklamě s důrazem na problém životního prostředí – Bc. Tereza Miksová
Bc. Tereza Miksová
Bachelor's thesis
Postoje české veřejnosti k reklamě s důrazem na problém životního prostředí
Attitudes of the Czech public towards advertising with an emphasis on environmental issues
Abstract:
V bakalářské práci je definována reklama jako jeden z nejdůležitějších nástrojů sociální komunikace. Představen je její pozitivní vliv na ochranu životního prostředí prostřednictví šíření osvěty a přesvědčení veřejnosti o vážnosti této problematiky. Vysvětlena je také společenská funkce a psychologické vnímání reklamy ze strany lidí. Jsou zde vymezeny i prostředky k vytvoření efektivní reklamy směřující …moreAbstract:
In the thesis is advertising defined as one of the most important tools of social communication. It presents its positive impact on environmental protection through the dissemination of public awareness and the public's conviction of the seriousness of this issue. The social function and psychological perception of advertising by people are explained as well. There are also defined means for creating …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/rcoe7/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2020
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Sociální reklama na téma ochrany životního prostředí a její vnímání zákazníky
Michaela Prváková -
Reklama a životní prostředí: Komparativní analýza lifestylových a geografických časopisů
Adéla VYVIJALOVÁ -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
News media and the democratic public sphere: A frame analysis of the EU policy discourse on “Tackling Online Disinformation”
Yvonne Gross