Bc. Tereza Miksová

Bachelor's thesis

Postoje české veřejnosti k reklamě s důrazem na problém životního prostředí

Attitudes of the Czech public towards advertising with an emphasis on environmental issues
Abstract:
V bakalářské práci je definována reklama jako jeden z nejdůležitějších nástrojů sociální komunikace. Představen je její pozitivní vliv na ochranu životního prostředí prostřednictví šíření osvěty a přesvědčení veřejnosti o vážnosti této problematiky. Vysvětlena je také společenská funkce a psychologické vnímání reklamy ze strany lidí. Jsou zde vymezeny i prostředky k vytvoření efektivní reklamy směřující …more
Abstract:
In the thesis is advertising defined as one of the most important tools of social communication. It presents its positive impact on environmental protection through the dissemination of public awareness and the public's conviction of the seriousness of this issue. The social function and psychological perception of advertising by people are explained as well. There are also defined means for creating …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2020
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní