Adam Dostál

Bachelor's thesis

Komparace marketingové strategie retailingových řetězců Sportisimo a Decathlon a návrh na jejich vylepšení

Comparison of marketing strategies of Sportisimo and Decathlon retail chains and proposal for their improvement
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je předložit návrhy na zlepšení současných marketingových strategií společností Decathlon a Sportisimo na základě provedených analýz a výsledků vlastního terénního šetření. Práce je strukturována do čtyř kapitol a několika podkapitol. První kapitola je věnována rešerši současného vědeckého poznání zejména v oblasti retail marketingu. Druhá kapitola předkládá závěry …more
Abstract:
This Bachelor's thesis aims to provide recommendations for improving Decathlon's and Sportisimo's marketing strategies based on market research findings and applied analysis results. The thesis is structured within four chapters and several sub-chapters. The first chapter is dedicated to a literature overview of the retail marketing field. The second chapter presents the results of the applied analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2023
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Jitka Volfová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91087