Bc. Rostislav Starý

Master's thesis

Influencer marketing

Influencer marketing
Abstract:
Tato práce řeší problematiku názorových vůdců v PR a marketingu. Zejména se zaměřuje na možnosti vyhledávání názorových vůdců – v moderní marketingové terminologii „influencerů“ – v sociálních médiích a online prostředí vůbec. Uživatele, které lze na základě těchto online metod označit za názorové vůdce poté konfrontuje s klasickou sociologickou metodologií určování názorových vůdců, konkrétně s tzv …more
Abstract:
This thesis deals with the topic of opinion leaders in PR and marketing. It focuses mainly on the possibility to identify opinion leaders – in modern marketing terminology called “influencers” – in social media and the digital environment as a whole. Users identified as opinion leaders, thanks to digital methodology, were then asked to fill in a questionnaire used in the Test of Personality Strength …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 11. 2014
  • Supervisor: Ing. Tereza Dvořáková
  • Reader: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní