Bc. Rostislav Starý
Diplomová práce
Influencer marketing
Influencer marketing
Anotace:
Tato práce řeší problematiku názorových vůdců v PR a marketingu. Zejména se zaměřuje na možnosti vyhledávání názorových vůdců – v moderní marketingové terminologii „influencerů“ – v sociálních médiích a online prostředí vůbec. Uživatele, které lze na základě těchto online metod označit za názorové vůdce poté konfrontuje s klasickou sociologickou metodologií určování názorových vůdců, konkrétně s tzv …víceAbstract:
This thesis deals with the topic of opinion leaders in PR and marketing. It focuses mainly on the possibility to identify opinion leaders – in modern marketing terminology called “influencers” – in social media and the digital environment as a whole. Users identified as opinion leaders, thanks to digital methodology, were then asked to fill in a questionnaire used in the Test of Personality Strength …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 9. 2014
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/aj4sm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 11. 2014
- Vedoucí: Ing. Tereza Dvořáková
- Oponent: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Hotel and Gastronomy Digital Marketing and Social Media Strategies
Begaim Saidyldaeva -
The utilization of social media for building personal brands of artists in the Czech and Slovak contexts. Several case studies focusing on the period from 2014 to 2024
Polina Sorokina -
Influencing on social media
Eliška Jahodová -
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Media as a Public Relations and Communications Tool
Irina Pak -
The self-presentation of Instagram influencers and the construction of social media celebrity
Dominika Beneš Kováčová -
Social media influencers and their usage in marketing strategy
Md Anwar Hossen