Petr Šmíd
Diplomová práce
Herec a dílo
Actor and work
Anotace:
Tato práce předkládá nejprve zevrubnou definici herce i jeho díla a vzájemného vztahu mezi nimi. Následně se snažím popsat aspekty, které mají přímý vliv na hereckou práci. Nejvýraznějšími jsou pak režisér a herečtí kolegovéa následně text a prostor. V práci se věnuje prostor i sebepoznání, které je nedílnou součástí herecké práce. Následně se snažím rozebrat, jak se lišil způsob práce, když jsme pracovali …víceAbstract:
The thesis brings the definition of an actor, his work or piece and the relationship between them. Then I describe aspects of that relationship, which has direct influence for actor works. The most important are director and partners on the scene and around and next the theatre space and scene space (set design solution etc.). The thesis has also chapter about needs to know yourself for acting. And …víceKlíčová slova
herec a díloKlíčová slova
práce s textemKlíčová slova
práce bez textuKlíčová slova
herečtí kolegovéKlíčová slova
prostor (umění)Klíčová slova
partnerské vztahyKlíčová slova
filmové herectvíKlíčová slova
dramatické postavyKlíčová slova
prostor (architektura)
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 9. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9582
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 9. 2016
- Vedoucí: Michal PAVLATA
- Oponent: Lukáš HLAVICA
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 1. 2. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Dramatická umění / Herectví činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Herecká práce v projektovém divadle a v divadle s pravidelným provozem
Michal Lurie -
Herecká práce v modelových podmínkách školy a v profesionálním divadle
Denisa Barešová -
Sebereflexe v herectví
Štěpánka Romová -
Obhajoba absolventské role Postava Äse v inscenaci Peer Gynt
Monika Tomková -
Osobní rozvoj vyjadřovacích prostředků v herecké práci
Jaromír Chmelař -
Aby chrám Thálie v tomto hlavním městě provincie nezpustl. Opavské Městské divadlo v 19. století v kontextu divadelního provozu rakouské monarchie
Klára Škrobánková -
Herecká práce a její proměny v rámci hereckých disciplín
Petr Jeřábek -
Herecká práce v kontextu jógového psychofyzického tréninku
Lucia Čižinská