Kmeny Myšlení: Moderní umění jako kořeny Inovativního vzdělávání – Bc. Laura Hatlapatková
Bc. Laura Hatlapatková
Diplomová práce
Kmeny Myšlení: Moderní umění jako kořeny Inovativního vzdělávání
Trunks of Thought: Modern Art as the Roots of Innovative Education
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním vztahu mezi moderním výtvarným uměním a pedagogikou s důrazem na akční umění, konceptuální umění a landart. Teoretická část se věnuje prozkoumání těchto uměleckých směrů a jejich edukačního potenciálu v kontextu základního školního vzdělávání. Zaměřuje se na analýzu přístupů k aktivnímu učení a tvorby učebních plánů s přihlédnutím k autorčiným osobním zkušenostem …víceAbstract:
This master‘s thesis explores the relationship between modern visual arts and pedagogy, focusing on action art, conceptual art, and landart. The theoretical part investigates these artistic movements and their educational potential in the context of elementary education. It examines approaches to active learning and the creation of curricula, considering the author‘s personal experiences with action …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ws210/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2024
- Vedoucí: MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D.
- Oponent: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy / Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Srovnání implementace kurikula v předškolním vzdělávání
Veronika GAJDOVÁ -
Environmentální vzdělávání a způsob jeho implementace do státního kurikula jako důkaz o nutnosti kritické pedagogiky
Jiří Havelka -
Implementace průřezových témat do výuky přírodopisu na základních školách
Markéta DUŽÍ -
Specifikace řemesla a tradice na Moravě a jejich implementace do kurikula vybrané střední školy.
Michaela TRCHALÍKOVÁ -
Aktuální stav implementace kurikula zaměřeného na rozvoj informatického myšlení v podmínkách českých škol
Denisa MINÁŘOVÁ -
Historie volyňských Čechů a implementace tohoto tématu do výuky na základních a středních školách.
Jiří ŠKRABAL -
Croquis jako nástroj geografického myšlení 11-15 letých žáků ve Francii.
Tereza Vávrová -
Využití revidované Bloomovy taxonomie pro rozvoj HOCS (Higher Order Cognitive Skills - kognitivních úrovní vyššího řádu) v ekonomickém vzdělávání
Dana Kolářová