Bc. Tomáš VYMAZAL

Master's thesis

Die konstruktivistische Lerntheorie und ihre Konsequenzen für den DaF-Unterricht

The Constructivist Learning Theory and its Implications for German as a Second Language
Abstract:
This thesis deals with the constructivist learning theory, applied to German as a foreign language (DaF). The work is divided into seven chapters. The first chapter explains the basic concepts of didactics, together with the theoretical basis of modern education. The second chapter discusses the different directions of the pedagogical constructivism, with the advantages and disadvantages of this philosophical …more
Abstract:
Diplomová práce se zabývá konstruktivistickou teorií výuky, aplikovanou na výuku němčiny jako cizího jazyka (DaF). Práce je rozdělena do sedmi kapitol. V jednotlivých kapitolách jsou vysvětleny základní pojmy didaktiky, spolu se základními teoretickými východisky moderní výuky. Druhá kapitola blíže rozebírá jednotlivé směry pedagogického konstruktivismu, spolu s uvedením výhod a nevýhod tohoto filozofického …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Dietmar Heinrich, Dipl. ped.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VYMAZAL, Tomáš. Die konstruktivistische Lerntheorie und ihre Konsequenzen für den DaF-Unterricht. Plzeň, 2013. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická