Musica nova 1969: analýza vybraných skladeb prvního ročníku soutěže konkrétní a elektronické hudby – Bc. Jana Koutná
Bc. Jana Koutná
Diplomová práce
Musica nova 1969: analýza vybraných skladeb prvního ročníku soutěže konkrétní a elektronické hudby
Musica Nova 1969: Analysis of Selected Compositions in the First Year of Electronic Music Competition
Anotace:
Práce sleduje vznik a průběh prvního ročníku kompoziční soutěže v oboru konkrétní a elektronické hudby s názvem Musica nova. Tato soutěž se poprvé konala v roce 1969 ve Studiu pro experimentální hudbu Československého rozhlasu v Plzni, jednom z prvních profesionálních elektroakustických studií v tehdejším Československu. Bohužel následující ročníky soutěže nebyly umožněny kvůli politické nelibosti …víceAbstract:
This thesis depicts history and course of the first year of Musica Nova, the competition for the best electroacoustic-music composition, organised in Pilsen Radio Station’s Studio for experimental music in 1969. This studio was one of the first of its kind in the then-Czechoslovakia. Unfortunately the next years of the competition could not have been organised due to political displeasure at all experimental …víceKlíčová slova
Musica nova 1969 elektroakustická hudba elektronická hudba konkrétní hudba v Československu analýza elektroakustické hudby kompoziční soutěž Rozhlas Plzeň Studio pro experimentální hudbu Rudolf Růžička Karel Odstrčil Miroslav Hlaváč Arnošt Parsch Miloš Haase Oliver Rožek Jan Málek Miloš Štědroň electronic music electroacoustic music in Czechoslovakia 1960s 1970s music competition electroacoustic composition analysis of electroacoustic music Radio Station Studio Pilsen
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/tiilz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2013
- Vedoucí: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Hudební věda
Práce na příbuzné téma
-
Meze a možnosti hudební analýzy ve vztahu k elektroakustické hudbě a noise music
Jiří KUBÍČEK -
Proměny orchestrů v Československu a v Rakousku v letech 1945–1989
Lenka Kobzová -
Odraz politických a společenských změn roku 1989 v československé nonartificiální hudbě v 90. letech XX. století
Matěj KORANDA -
Spolupráce skladatele s technikem: specifika výroby rané elektroakustické hudby v Československu
Jindřich Strubl -
Estetika populární hudby 60. let v Československu prizmatem kritik Jiřího Černého
Barbora Baumannová -
Pronikání a způsoby šíření zahraniční populární hudby v ČSSR a československá státní kulturní politika v letech 1969-1989
Aleš ZAPLETAL -
Kreativní role počítače v kompozici elektronické hudby
Jan Winkler -
„Když není pro, bude tedy, třeba i nevědomě, proti.“ Socialistický realismus v Československu? Budovatelská éra socialistického realismu v české hudební kultuře se zaměřením na Brno (1948 – 1953)
Viktor Pantůček