Bc. Lenka Šuláková

Master's thesis

Percepce reklamy obsahující genderové stereotypy u studentů a studentek UPCE

The reception of gender-stereotypical advertisement by the students of UPCE
Abstract:
Práce se zaměřuje na to, jak je u studentů a studentek KSV UPCE vnímána genderově stereotypní reklama a sexismus na příkladu 10 vybraných reklam. Pomocí 8 případových studií práce poukazuje na to, jak se vnímání mění podle sociodemografických a sociopolitických charakteristik - jako je pohlaví, věk, lokální a etnická příslušnost, příjmová kategorie a ideologie.
Abstract:
This thesis aim´s for how perceive students KSV UPCE gender-stereotypical advertisement and sexism for example of 10 choice advertisement. The thesis point out trought 8 case studies how changes the reception according to sex, age, local, ethnic and entry classification and ideology.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2011
  • Supervisor: Mgr. Petr Pabian, Th.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Šuláková, Lenka. Percepce reklamy obsahující genderové stereotypy u studentů a studentek UPCE. Pardubice, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická