Predicting e-commerce website performance using user behaviour – Bc. Martin Rozprým
Bc. Martin Rozprým
Master's thesis
Predicting e-commerce website performance using user behaviour
Predicting e-commerce website performance using user behaviour
Abstract:
Cílem této práce je vytvořit model pro predikování výkonu komerčních webových stránek na základě dat o chování zákazníků. Výzkum se zaměřuje na myšlenku, že chování zákazníků ve sféře elektronických obchodů se částečně odvíjí od chování v tradičních fyzických obchodech. Proto modely využívají syntézu proměnných inspirovaných v předchozích výzkumech elektronických obchodů a také proměnných založených …moreAbstract:
This thesis develops a predictive model for e-commerce website performance using customer behaviour data. The research focuses on the idea that customer behaviour in the e-commerce sphere can be partially abstracted from physical retailing. Therefore, the models use a synthesis of predictors from previous e-commerce research with a number of predictors created on the basis of in-store behaviour from …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hpnl8/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: doc. Ing. Daniel Němec, Ph.D.
- Reader: Ing. Michaela Kecskésová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ROZPRÝM, Martin. \textit{Predicting e-commerce website performance using user behaviour}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2023. Available from: https://theses.cz/id/sknsef/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Mathematical and Statistical Methods in Economics / Mathematical and Statistical Methods in Economics
Theses on a related topic
-
Market Segmantation and Analysis of Customer Behaviour
Ekaterina Mochalova -
Development of e-commerce - analysis of customer behaviour and preferences when buying apparel
Aleksandra Kim -
Customer behaviour in e-commerce
Sampras Femi Robert -
Customer Behaviour
Tereza Pavelková -
Czech customer´s purchasing behaviour at the market of cosmetics
Martina Ropická -
Využití regresních stromů při predikci nákladů na hospitalizační péči
Monika Mazalová -
Symbolické metody strojového učení a rozhodovací stromy
Vojtěch Habrnal -
Vstupní zařízení používající strojové učení
Maxym Kostevych