Tereza KINDLOVÁ

Master's thesis

Vliv marketingových schopností na výkonnost firem v odvětví maloobchodu ve Středočeském kraji

The effects of marketing capabilities on the performance of retail enterprises in the Central Bohemian Region
Abstract:
Motivací pro výzkum marketingových schopností firem byla jednak replikace významné studie od Weerawardena (2003) na českých datech a získání zkušeností v oblasti strategického řízení a marketingového mixu. Tato práce je tedy založená na marketingových teoriích, které z pohledu odborné literatury ovlivňují výkonnost firmy. První z nich je teorie založená na zdrojích (Resource-Based View, RBV) a druhá …more
Abstract:
The motivation for research into the marketing capabilities of companies was, on the one hand, the replication of a significant study by Weerawardena (2003) on Czech data and the acquisition of experience in the field of strategic management and marketing mix. This work is therefore based on marketing theories that, from the point of view of the literature, affect the performance of the company. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Marek Vokoun, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KINDLOVÁ, Tereza. Vliv marketingových schopností na výkonnost firem v odvětví maloobchodu ve Středočeském kraji. Ústí nad Labem, 2021. diplomová práce (Ing.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomická

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Social and Economic Studies

Master programme / field:
Economics and Management / Economics and Management