Markéta IVÁNKOVÁ

Master's thesis

Ortopedické vady chodidla u žáků základních a středních škol, jejich příčiny a prevence

Orthopedical defects of foot in pupils of primary and middle schools, their causes and prevention
Abstract:
Diplomová práce se zabývá studií problematiky výskytu ortopedických vad, zejména ploché nohy, u žáků a studentů vybraných škol. Cílem této práce je vyhodnotit stav chodidel probandů ve věku 13 -18 let a na základě dat, získaných zhotovením otisků plosky nohy a dotazníkového šetření, stanovit možné faktory, ovlivňující vznik ploché nohy. Měření probíhalo v červnu roku 2009, a to na dvou základních a …more
Abstract:
Submitted diploma thesis deals with occurrence of orthopedic defects, especially flatfoot in case of scholars and students from selected schools. The main aim of this thesis has been to evaluate condition of students´feet between age from 13 to 18 years. On the basis of data, gained by making footprints and questionnaires, potential factors of flatfoot formation have been evaluated. The measuring has …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2010
Accessible from:: 22. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2010
  • Supervisor: RNDr. Michal Živný, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

IVÁNKOVÁ, Markéta. Ortopedické vady chodidla u žáků základních a středních škol, jejich příčiny a prevence. Ostrava, 2010. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 22.4.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 22. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta

University of Ostrava

Faculty of Science

Master programme / field:
Teaching for Secondary Schools / Ch-Bi