Does Fair Trade in Sri Lanka Need Cooperatives? Do Cooperatives in Sri Lanka Need Fair Trade? – Kristýna Havlová
Kristýna Havlová
Bakalářská práce
Does Fair Trade in Sri Lanka Need Cooperatives? Do Cooperatives in Sri Lanka Need Fair Trade?
Abstract:
Tea cultivation in Sri Lanka has a great history from first colonial plantations back in 19th century up to now. The composition of tea industry changed a lot, over 75 % of tea cultivators nowadays in Sri Lanka are smallholders, whereas large plantations cover the rest 25 %. Even though Ceylon tea has been one of the most consumed tea worldwide, tea farmers are still being marginalized and balance …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 4. 2022
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Ing. Jiří Hejkrlík, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HAVLOVÁ, Kristýna. \textit{Does Fair Trade in Sri Lanka Need Cooperatives? Do Cooperatives in Sri Lanka Need Fair Trade?}. Online. Bakalářská práce. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta tropického zemědělství. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/slvit0/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta tropického zemědělstvíČeská zemědělská univerzita v Praze
Fakulta tropického zemědělstvíBakalářský studijní program / obor:
Tropické zemědělství / International Cooperation in Agriculture and Rural Development
Práce na příbuzné téma
-
Antioxidant activity of various fractions of subcritical water extracts obtained from tea and tea-like plants
Asad Walayat -
Potential of the Czech tea market to contribute to sustainable tea production in producing developing countries
Tomáš Heller -
Bubble Tea: A Marker of Taiwaneseness?
Michaela Orságová -
The Possibilities of Tea and Japanese Dishes Pairing
Thuy Linh Nguyen -
Percepcia rizík vo vzťahu k vlastnému antisociálnemu správaniu
Tea Hovorková -
Analysis of Chinese Tea Consumption and Consumer Behavior
Sokagnna Tiv -
Consumption of Bubble Milk Tea in Cambodia
Chanvireak Chou -
Aplikování neuromarketingových metod na prodej produktů v OXO Bubble tea
Jan Maryško
Název
Vložil
Vloženo
Práva