Fenomén "BookTube & Bookstagram" jako marketingový nástroj v rámci knižního trhu – Bc. Kateřina BÍNOVÁ
Bc. Kateřina BÍNOVÁ
Bachelor's thesis
Fenomén "BookTube & Bookstagram" jako marketingový nástroj v rámci knižního trhu
Phenomenon 'BookTube & Bookstagram' as a Marketing Tool within Book Market
Abstract:
Předkládaná bakalářská diplomová práce se zabývá knižními influencery působícími na platformách BookTube a Bookstagram a skutečností, jak tyto informují a ovlivňují uživatele ze široké veřejnosti v rámci výběru knižních titulů. Předkládaná práce hodnotí, jaký vliv mají tito čeští i zahraniční knižní influenceři na marketing v rámci knižního trhu. Výzkum je založen na datech obdržených prostřednictvím …moreAbstract:
The presented bachelor's thesis deals with book influencers operating on the BookTube and Bookstagram platforms and the fact how booktubers and bookstagrammers inform and influence social media users from the general public in the selection of book titles. The thesis evaluates the influence of the Czech and foreign book influencers on marketing within the book market. The research is based on data …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Jiřina Šmejkalová, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BÍNOVÁ, Kateřina. \textit{Fenomén ''BookTube \&{} Bookstagram'' jako marketingový nástroj v~rámci knižního trhu}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/smekjl/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
BÍNOVÁ, Kateřina. Fenomén "BookTube & Bookstagram" jako marketingový nástroj v rámci knižního trhu. Olomouc, 2020. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Czech Philology for News Media Editors
Theses on a related topic
-
Marketingové komunikace vybraných českých nakladatelství prostřednictvím sociálních sítí Facebook a Instagram
Barbora HOLEŠOVÁ -
Knižní influencerství
Veronika Kubecová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights