Mgr. Sylwia BUDZIK

Doctoral thesis

Nanotechnology in high school curriculum

Nanotechnology in high school curriculum
Abstract:
ABSTRAKT Rozvoj výuky na školách musí sledovat vědecký pokrok, a proto je nutné doplňovat obsah výuky o základní poznatky, nutné proto, aby veřejnost pochopila změny, ke kterým dochází všude kolem nás. Konec XX. století je charakterizován dynamickým rozvojem nanotechnologií, na který je zaměřena tato práce. V úvodu předkládané práce je stručně popsán rozvoj vědy koncem XX. století a na začátku XXI …more
Abstract:
ABSTRACT The progress in teaching should be in accord with the progress of science, that?s why the subject of teaching must be supplemented by the elements of modern knowledge which permit pupils to understand better what happens around us. The end of XX century is characterised by the rapid development of nanotechnology, which is deal with in this paper. Development of the science in the end of the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2011
Accessible from:: 21. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2011
  • Supervisor: Doc. RNDr. Dalibor Dvořák, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BUDZIK, Sylwia. Nanotechnology in high school curriculum. Ostrava, 2011. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 21.4.2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 21. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta

University of Ostrava

Faculty of Science

Doctoral programme / field:
Specialisation - Pedagogy / Theory of Education in Physics