Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons – Bc. Petra Mikulčíková
Bc. Petra Mikulčíková
Master's thesis
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Abstract:
Žáci potýkající se se specifickými poruchami učení jsou velkou součástí každé školní třídy. Tato diplomová práce se zabývá podpůrnými opatřeními zařazenými do výuky anglického jazyka u žáků se specifickými poruchami učení na druhém stupni základních škol. Zapojení do procesu učení bylo prozkoumáno ve třech případových studiích, zabývajících se jednotlivými žáky, kteří byli diagnostikováni v různém …moreAbstract:
Pupils with Specific Learning Differences are a huge part of every classroom. The Diploma Thesis presented concerns the supportive measures included into the education of the English language to learners with Specific Learning Differences in lower secondary schools. The inclusion into the learning process is examined within three case studies of learners diagnosed with different levels of Learning …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uk80s/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Markéta Oplatková Plocková
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Teaching Children with Specific Learning Differences
Markéta Plocková -
Teaching English to Children with Learning Differences by a Novice Teacher
Kateřina Šimarová -
Aplikace prvního stupně podpůrných opatření v malotřídní škole
Hana Frajtová -
Podmínky vzdělávání žáků s přiznaným 5. stupněm podpůrných opatření v běžných základních školách
Tereza Pruknerová -
Plán pedagogické podpory – analýza užití prvního stupně podpůrných opatření na ZŠ Brno, Horácké náměstí 13
Zuzana Foltýnová Nešporová -
Žák s potřebou podpůrných opatření v ZŠ - podpůrná opatření 1. stupně
Mária TOPIARZOVÁ -
Plán pedagogické podpory – analýza užití 1. stupně podpůrných opatření ve škole
Veronika Lechnerová