Mgr. Martin Juríček

Master's thesis

Algoritmus minimax a alfa-beta ořezávání

Minimax Algorithm and Alpha-beta Pruning
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy Minimax a Alfa-beta ořezávání a jejich implementací ve vybraných hrách. V teoretické části Vás seznámím se základy umělé inteligence a její využití pro hraní her. Dále stručně popíši zvolené hry a jejich pravidla. V praktické části se věnuji výběru softwaru, následné implementaci a také testování aplikace.
Abstract:
This master’s thesis deals with Minimax and Alfa-beta pruning algorithms and their implementation in selected games. In the theoretical part, I will introduce the basics of artificial intelligence and its use in games. Subsequently, I will briefly describe the selected games and their rules. In the practical part, I deal with the selection of software, implementation, and testing of the application …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 7. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 8. 2021
  • Supervisor: RNDr. Miroslav Langer, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Petr Sosík, Dr.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Silesian University in Opava

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Master programme / field:
Computer Science / Computer Science and Technology