Bc. Ladislav Cerman

Master's thesis

Vyšetřování zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s měničovými napájecími stanicemi

Analysis of short circuit conditions in traction circuits 25 kV 50 Hz with continuous supply and with converter power stations
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá vyšetřováním zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s kombinací měničových a konvenčních napájecích stanic. Práce se nejprve zabývá parametrizací trakčního obvodu se spojitým napájením. Následuje vytvoření simulačních modelů sloužících pro vyšetřování zkratových poměrů a porovnání vypočtených hodnot s reálně změřenými hodnotami …more
Abstract:
This master thesis deals with analysis of short circuit conditions in traction circuits 25 kV 50 Hz with continuous supply and with combination of converter power stations and conventional power stations. Initially, the work deals with the parametrization of the traction circuit with continuous supply. This is followed by the creation of simulation models used for analysis of short circuit conditions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: prof. Ing. Jaroslav Novák, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Cerman, Ladislav. Vyšetřování zkratových poměrů v trakčních obvodech 25 kV 50 Hz se spojitým napájením a s měničovými napájecími stanicemi. Pardubice, 2023. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Master programme / field:
Transport Equipment / Electric Traction and Electromobility