Psychologická kritéria ovlivňující segmentaci trhu – Bc. Petra Valentová
Bc. Petra Valentová
Master's thesis
Psychologická kritéria ovlivňující segmentaci trhu
Psychological Criteria Acting on Market Segmentation
Abstract:
Práce je rozdělena v teoretické části do dvou hlavních částí, které jsou zaměřeny na charakteristiku segmentace trhu z teoretického i praktického pohledu. První, rozsáhlá kapitola zahrnuje rozdělení trhu dle „tradičních“ kritérií, ale také podle hlavních psychologických faktorů, jako jsou různé životní styly spotřebitelů dle jejich charakteru osobnosti, motivace, jejich postoje k řešení problémů, příslušnosti …moreAbstract:
Theoretical part of this work consists of two main parts which are focused on market segmentation from theoretical and practical point of view. First chapter deals with market segmentation according to „traditional“ criterion and main psychological factors such as consumers lifestyles depending on their personality, motivation and their attitude to problems, and their social class etc. Different contemporary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ltod6/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Ladislav Lašek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová