Using Outdoor Environment in English Language Teaching – Bc. Kateřina Janáková
Bc. Kateřina Janáková
Master's thesis
Using Outdoor Environment in English Language Teaching
Using Outdoor Environment in English Language Teaching
Abstract:
Tato práce ohajuje názor, podle kterého příroda hraje důležitou roli ve vývoji člověka a má své místo i ve výchovném procesu. Cílem této práce je najít způsob, jak začlenit venkovní výuku cizího jazyka do praxe konvenčních škol. V rámci této práce byly uspořádány dva kvalitativní výzkumy, které zmapovaly potenciál venkovní výuky v konvenčních školách. Observace v lesní škole poskytla této práci názorný …moreAbstract:
This thesis argues that nature plays an important role in the development of humans and it has its place in educational process. The aim of this thesis is to establish a way to integrate outdoor language teaching into conventional school practice. Two qualitative studies were conducted within this thesis to investigate the potential of outdoor environment in the conventional school practice. The observation …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kdh3y/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Linda Nepivodová
- Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Příroda jako inspirace pro výtvarné tvoření na 1. stupni základní školy
Romana Zemanová -
Příroda za časů koronavirové pandemie
Radka Rybnikárová -
Interakce příroda - společnost v gymnaziálním vzdělávání
Martina Drahošová -
Ódžójóšú a příroda v Sukhávatí: Rozbor Genšinova díla v kontextu japonské krajiny 10. století
Jan Berka -
Já uvnitř přírody, příroda uvnitř mě. Reflektivní pojetí výtvarné výchovy se zaměřením na projektovou metodu na 2. stupni základní školy.
Veronika Žabová -
Romové a příroda: Obraz a realita
Vojtěch Pelikán -
Příroda a životní prostředí v próze pro předškolní děti
Ester Dobiášová -
Příroda v díle Astrid Lindgrenové
Nikola Cieslarová