Veronika MÁNKOVÁ

Bachelor's thesis

Význam velkomoravské staroslověnštiny pro řešení lokalizace Velké Moravy

The importance of Old-Great Moravian language for solution of the localization of Great Moravia
Abstract:
V mé bakalářské práci jsem se zabývala významem staroslověnského jazyka pro určení lokalizace Velké Moravy. V poslední době se objevují zahraniční teorie, podle kterých se Velká Morava nacházela v jihoslovanské oblasti. Martin Eggers vykonstruoval hrad Maroš, který měl být hlavním centrem Velké Moravy, kterou situoval do Potisí a připojil k ní i Bosnu. Imre Boba se zase domnívá, že se Velká Morava …more
Abstract:
The bachelor thesis endeavors to provide readers with understanding the importance of Old Church Slavonic age in the Great Moravia?s localization. Recently, there have been theories from abroad under which Great Moravia was situated in South Slavic area. M. Eggers fabricated idea of castle Maros, which had to be Great Moravia?s main center. He situated it to the river Tisa and added Bosnia to it. In …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2011
  • Supervisor: Mgr. František Čajka, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MÁNKOVÁ, Veronika. Význam velkomoravské staroslověnštiny pro řešení lokalizace Velké Moravy. Ústí nad Labem, 2011. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 28. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / ČJ HI se zaměřením na vzdělávání