Mgr. Alžběta Jačková

Master's thesis

Sebepojetí školní úspěšnosti úzkostných žáků a žáků se sklonem k anxiozitě

Academic self-concept of anxious pupils and pupils having tendency towards anxiety
Abstract:
V naší práci ze zabýváme rozdíly v sebepojetí školní úspěšnosti a ve školním prospěchu mezi neúzkostnými žáky a žáky se zvýšenou mírou úzkostnosti. Dále jsme zjišťovali, který druh anxiety má největší vliv na sebehodnocení školní úspěšnosti. Použili jsme škálu KSAT O. Kondáše a Matějčkův dotazník SPAS, data jsme získali od 110 žáků 7. ročníků ZŠ. Byly nalezeny statisticky významné rozdíly v úrovni …more
Abstract:
In the thesis, we are dealing with differences between academic self-concept and academic achievement among pupils who do not suffer from higher anxiety level and pupils who do. We are also interested in the most influential element of anxiety concerning academic self-concept and academic achievement. KSAT scale by O. Kondáš and Matějček´s SPAS scale were used to collect data from 110 elementary school …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2009
  • Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta