Bc. Andrea Zimková

Master's thesis

Klasická hudba pro každého? Analýza marketingových nástrojů Filharmonie Brno

Classical music for everybody? Analysis of marketing tools of Brno Philharmonic Orchestra
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá současnými trendy v oblasti propagace a reklamy kulturních institucí se zaměřením na hudební produkci, především analýzou marketingových nástrojů a postupů Filharmonie Brno. Hlavní myšlenkou je obohatit čtenáře o specifické marketingové metody využívané v oblasti art marketingu jako je tvorba ceny, distribuce, strategie propagace, kulturní politiky nebo vizuálního stylu …more
Abstract:
This Master´s thesis is focused on current trends in propagation and advertising of cultural institutions especially in the music production analysing the marketing tools of Philharmonic Brno. The main idea of this thesis is to approach some specific marketing methods used in the art marketing area like pricing, distribution, strategies of propagation, cultural politics or propagation visual style …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Jiří Zahrádka, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta