Specifika dirigování baletní hudby při provedení s jevištní akcí – Jan Mára
Jan Mára
Bakalářská práce
Specifika dirigování baletní hudby při provedení s jevištní akcí
SPECIFICS OF BALLET MUSIC CONDUCTING IN A STAGE PERFORMANCE
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na dirigování a korepetici baletu. Úvodní část stručně představí historii a vývoj baletního umění, průběh baletního tréninku a baletní dirigenty v ČR. Druhá část práce je věnována praktickým příkladům situací z baletního repertoáru, teoretickému popisu práce dirigenta a korepetitora a hudebnímu rozboru baletu Oněgin. Pro názornost je výklad doplněn notovými ukázkami.Abstract:
The bachelor thesis is focused on ballet conducting and correpetition. The opening part introduces ballet history and development, the process of playing a ballet class and important ballet conductors in the Czech Republic. The second part of the thesis is dedicated to practical examples of situations from the ballet repertoire, a theoretical description of the work of the conductor and correpetitor …víceKlíčová slova
baletKlíčová slova
baletní hudbaKlíčová slova
tanečníkKlíčová slova
dirigentKlíčová slova
baletní inscenace
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/16441
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2022
- Vedoucí: Tomáš KOUTNÍK
- Oponent: Norbert BAXA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 23. 6. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Dirigování
Práce na příbuzné téma
-
BREL-VYSOCKIJ-KRYL / Sólo pro tři-Analýza baletní inscenace v kontextu inscenační a choreografické poetiky Petra Zusky.
Kamila VALOVÁ -
Historie a vývoj baletní scény Mariinského divadla
Andrea Plecháčová -
Balet v Plzni Baletní soubor na scéně plzeňského divadla v proměnách času
Kateřina HOCMANNOVÁ -
Attila Egerházi a jeho baletní choreografie v Jihočeském divadle
Markéta ROZTOČILOVÁ -
Baletní scéna Velkého divadla v sovětské éře
Andrea Plecháčová -
Petr Weigl jako režisér baletních filmů a inscenací
Monika Čižmáriková -
Balet Louskáček - didaktický rozbor propojující hudební, výtvarné a dramatické činnosti
Soňa Černá -
Balet v Ústí nad Labem - jeho historie a jeho současná podoba
Jan Vozáb