Bc. Michaela Hřebíčková

Master's thesis

Priming efekt a jeho vliv na chování spotřebitele

Priming effect and its influence on consumer behavior
Abstract:
Diplomová práce se zabývá priming efektem a jeho vlivem na chování spotřebitele. Priming efekt je označován jako experimentální rámec ukazující, že zpracování dříve zjištěného podnětu ovlivňuje, jak reagujeme na později zjištěný podnět, a to na podvědomé úrovni. Tato práce se skládá z teoretické části a analytická části, která obsahuje pohled na současný stav e-commerce v ČR a výsledky zahraničních …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the priming effect and its influence on consumer behavior. The priming effect is referred to as an experimental framework showing that the processing of a previously identified stimulus affects how we react to a later identified stimulus, at a subconscious level. This work consists of a theoretical part and an analytical part, which includes an overview of the current …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.
  • Reader: Lucie Veselá, Ing.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Master programme / specializace:
Economics and Management / Marketing and Trade