Pojetí syntaktických témat podle CERMATU – Bc. Gabriela Mezníková
Bc. Gabriela Mezníková
Master's thesis
Pojetí syntaktických témat podle CERMATU
Syntax and what students are required to know according to the School leaving examination tests by the CERMAT agency
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou školské syntaxe a jejího testování v rámci didaktických testů tvořených Centrem pro zjišťování výsledků vzdělávání, státní příspěvkovou organizací známou pod zkratkou CERMAT. Teoretická část popisuje českou syntax na základě odborné literatury a školskou syntax podle vybraných učebnic. Následně představuje CERMAT a jeho oficiální požadavky na znalosti studentů …moreAbstract:
The thesis deals with the issue of school syntax and its testing within tests created by a state-funded organization known by its acronym CERMAT. The theoretical part describes Czech syntax and school syntax according to selected textbooks. It then introduces CERMAT and its official knowledge requirements in the form of two do-cuments, which are based on the Framework Educational Programs. The practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rpme4/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Lucie Taraldsen Medová, M.Phil.
- Reader: Mgr. Hana Žižková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Syntax v současných učebnicích češtiny
Anna BARTÍKOVÁ -
Syntax v současných učebnicích češtiny
Anna BARTÍKOVÁ -
Diagnostika vybraných uvolněných úloh z mezinárodních šetření TIMSS a PISA a testů Cermat.
Jana OPAVOVÁ