František Hejduk
Bachelor's thesis
Regulace cen léčiv
Price regulation of pharmaceuticals
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na popsání problematiky cenové regulace léčiv a zkoumá, které typy regulací jsou efektivní při snižování cen léčiv. V práci jsou popisovány rozdíly mezi farmaceutickým trhem a běžnými trhy a také nejběžnější typy cenových regulací. Empirická část práce je založena na hodnocení reforem cenové regulace léčiv ve vybraných Evropských zemích. Tyto reformy ukazují, že lze změnou …moreAbstract:
Bachelor thesis describes the topic of pharmaceutical price regulations and explores which type of regulation is effective in reducing pharmaceutical prices. The thesis describes differences between pharmaceutical and other markets and also the most common types of price regulation. The empirical part of the thesis is focused on evaluation of pharmaceutical price regulation reforms in selected European …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a07mp/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Rostislav Staněk, Ph.D.
- Reader: Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economic Policy / Economic Policy
Theses on a related topic
-
Právní regulace cenotvorby v energetice
Pavlína Chadimová -
Systém stanovení cen a úhrad léčivých přípravků v ČR
Michal Dorňák -
Farmaceutický trh Ruské federace a investiční možnosti firmy Block, a.s.
Vojtěch Navrátil -
Inovativní a efektivní nízkorozpočtová marketingová strategie společnosti Léčivé rostliny s. r. o. pro slovenský farmaceutický trh
Hana Pelikánová -
Uvedení generického produktu na farmaceutický trh ČR
Jolana Guňková -
Zavádění nového výrobku na trh
Marika Vingrálková -
Návrh marketingového mixu pro uvedení nové léčebné látky na trh
Vendula Hrudníková -
Projekt konkurenční strategie farmaceutické firmy zaměřený na uvedení nového produktu na český trh
Lenka Moťková