Bc. Marcela ŠTĚPANÍKOVÁ

Master's thesis

Individuální vzdělávací plán jako efektivní nástroj podpory integrovaných žáků na 1. stupni základní školy

Individual education plan as an effective support instrument for integratated pupils in elementary school
Abstract:
Cílem této práce je zodpovědět, zda IVP je efektivní nástroj integrovaného žáka s mentálním postižením na 1. stupni běžné ZŠ. V práci jsou charakterizováni žáci s mentálním postižením, ale také bez postižení. Dále se zabýváme otázkami integrace žáků s individuálním vzdělávacím plánem, vše v souladu s platnou legislativou. Pro potvrzení stanoveného cíle jsme si vybraly tři výzkumné metody - rozhovor …more
Abstract:
The aim of this thesis is to answer, whether Individual education plan is an effective tool of integrated pupil with mental disability in 1st grade of regular elementary school. In this thesis are described pupils with mental disability and normal pupils as well. Then we are deal with a questions of integration of pupils with individual education plan. Everything consistent with valid legislation. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2015
Accessible from:: 11. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2016
  • Supervisor: Mgr. Helena Mravcová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠTĚPANÍKOVÁ, Marcela. Individuální vzdělávací plán jako efektivní nástroj podpory integrovaných žáků na 1. stupni základní školy. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 11.12.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 11. 12. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta