Thomas Kuhn a Ludwik Fleck: komparativní studie – Andrea LINHARTOVÁ
Andrea LINHARTOVÁ
Bachelor's thesis
Thomas Kuhn a Ludwik Fleck: komparativní studie
Thomas Kuhn and Ludwik Fleck: a comparative study
Abstract:
Hlavním cílem této práce je srovnání Kuhnovy koncepce vědy vyvinuté v jeho struktuře vědeckých revolucí s ohledem na vědu, kterou představil polský mikrobiolog Ludwik Fleck v jeho díle Entstehung und Entwicklung einer wissenschaftlichen Tatsache. Práce je zaměřena na analýzu podobností a rozdílů mezi Kuhnovou koncepcí paradigmatu a Fleckovou koncepcí myšlenkového stylu. Vzhledem k tomu, že sám Kuhn …moreAbstract:
The main aim of this work is a comparison of Kuhn's concept of science developed in his The Structure of Scientific Revolutions with a view of science presented by Polish microbiologist Ludwik Fleck in his work Entstehung und Entwicklung einer wissenschaftlichen Tatsache. The work is focused on the analysis of similarities and differences between Kuhn's concept of paradigm and Fleck's concept of thought …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Libor Benda, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
LINHARTOVÁ, Andrea. Thomas Kuhn a Ludwik Fleck: komparativní studie. Plzeň, 2018. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Philosophy / Philosophy
Theses on a related topic
-
Ludwik Fleck - život a dílo
Lucie NOSKOVÁ -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Kráska a zvíře jako umělecký námět a estetické paradigma
Monika Pavlíková -
Ekonomie bezpečnosti a české paradigma rozpočtování resortu obrany v kontextu regionu zemí V4.
Martin Bahenský -
Prostor jako paradigma výuky
Georgi Dimitrov -
Prostor jako paradigma výuky
Daniel Behro -
Prostor jako paradigma výuky
Diana Hodulíková -
Prostor jako paradigma výuky
David Erik Bernátek