Thomas Kuhn a Ludwik Fleck: komparativní studie – Andrea LINHARTOVÁ
Andrea LINHARTOVÁ
Bakalářská práce
Thomas Kuhn a Ludwik Fleck: komparativní studie
Thomas Kuhn and Ludwik Fleck: a comparative study
Anotace:
Hlavním cílem této práce je srovnání Kuhnovy koncepce vědy vyvinuté v jeho struktuře vědeckých revolucí s ohledem na vědu, kterou představil polský mikrobiolog Ludwik Fleck v jeho díle Entstehung und Entwicklung einer wissenschaftlichen Tatsache. Práce je zaměřena na analýzu podobností a rozdílů mezi Kuhnovou koncepcí paradigmatu a Fleckovou koncepcí myšlenkového stylu. Vzhledem k tomu, že sám Kuhn …víceAbstract:
The main aim of this work is a comparison of Kuhn's concept of science developed in his The Structure of Scientific Revolutions with a view of science presented by Polish microbiologist Ludwik Fleck in his work Entstehung und Entwicklung einer wissenschaftlichen Tatsache. The work is focused on the analysis of similarities and differences between Kuhn's concept of paradigm and Fleck's concept of thought …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2018
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Libor Benda, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
LINHARTOVÁ, Andrea. Thomas Kuhn a Ludwik Fleck: komparativní studie. Plzeň, 2018. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta filozofickáBakalářský studijní program / obor:
Filozofie / Filozofie
Práce na příbuzné téma
-
Ludwik Fleck - život a dílo
Lucie NOSKOVÁ -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Kráska a zvíře jako umělecký námět a estetické paradigma
Monika Pavlíková -
Ekonomie bezpečnosti a české paradigma rozpočtování resortu obrany v kontextu regionu zemí V4.
Martin Bahenský -
Prostor jako paradigma výuky
David Erik Bernátek -
Prostor jako paradigma výuky
Maroš Belopotocký -
Prostor jako paradigma výuky
Jan Peřina -
Deeseho-Roedigera-McDermottové paradigma adaptované do českého jazyka: pilotní studie
Adriana Niziolová