Ing. Daniel Dvořáček

Master's thesis

Neuronová síť pro řízení nehratelných postav v počítačové hře

Neural Network for Non-Playable Characters Control in Computer Game
Abstract:
Teoretická část práce se zabývá problematikou umělé inteligence v počítačových hrách, popisuje používané techniky se zaměřením na využití umělých neuronových sítí. Popisuje základní principy neuronových sítí a evolučních algoritmů, nástrojů použitých v praktické části k vytvoření umělé inteligence pro nehratelné postavy ve hře "Achtung die Kurve".
Abstract:
Theoretical part of this thesis elaborates on issue of artificial intelligence application in computer games. It describes techniques used, focusing on use of artificial neural networks. It describes the elemental principles of neural networks and genetic algorithms, which are used in the practical part for the creation of artificial intelligence for a non-player character in the game "Achtung die …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2016
  • Supervisor: doc. Ing. Petr Doležel, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Dvořáček, Daniel. Neuronová síť pro řízení nehratelných postav v počítačové hře. Pardubice, 2016. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatiky