Eva Vurbsová

Master's thesis

Marketing, propagace a public relations činoherního divadla na příkladu Městského divadla Kladno

Marketing, promotion and public relations in drama theater on the example of the City Theatre Kladno
Abstract:
Práce se zaměřuje na marketing, propagaci a Public Relations a možnosti jejich využití v kulturních institucích, konkrétně pak v divadle. Teoretická část se věnuje základním pojmům z oblasti marketingu, jeho historii, vývoji, nejdůležitějším marketingovým nástrojům a možnostem jejich využití. Druhá část práce je věnována Městskému divadlu Kladno, jeho historii, současné situaci, dramaturgickému profilu …more
Abstract:
The work is focused on marketing, promotion and public relations and their potential use in cultural institutions, especially in the theatre. The theoretical part aims on the basic concepts of marketing, its history, evolution, the most important marketing tools and their use. The second part is devoted to Městské divadlo Kladno (City Theatre in Kladno), its history, current situation, its dramaturgical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2015
  • Supervisor: Václav Riedlbauch
  • Reader: Eva Homindová Römerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/55910