Bc. Denisa Štefánková

Master's thesis

Míra naplňování základních psychických potřeb ve školním prostředí pohledem dětí staršího školního věku

The Rate of Fulfilment of Basic Psychological Needs in School Environment from the View of Upper-Primary School-Aged Children
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou naplňování základních psychických potřeb ve školním prostředí pohledem dětí staršího školního věku. Teoretická část práce se soustřeďuje na obecné vymezení pojmů týkající se této problematiky. Konkretizuje pojem škola a její prostředí, potřeba a základní členění potřeb a dále pak popisuje motivační teorii, která se zaměřuje na oblast autonomie, kompetence …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of fulfilment of basic psychological needs in the school environment through the view of older school age children. The theoretical part of the thesis focuses on the general definition of the terms related to this issue. It concretizes the term school and its environment, needs and basic division of needs and then it describes the motivational theory that focuses …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Štefánková, Denisa. Míra naplňování základních psychických potřeb ve školním prostředí pohledem dětí staršího školního věku. Zlín, 2018. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in Pedagogy / Social pedagogy

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.