Theses 

Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci jako objekt Social Media Intelligence – Martin HNILIČKA

česky | in English | slovensky

Section:
Use to change section. Address within IS:

Zpět na vyhledávání

PALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC

Philosophical Faculty

Bachelor programme / field:
Philology / English and Applied Economics

Martin HNILIČKA

Bachelor's thesis

Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci jako objekt Social Media Intelligence

Philosophical Faculty of Palacký University in Olomouc as an object for Social Media Intelligence

Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá tématem Social Media Intelligence a Filozofickou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci jako jeho předmětem. Abych získal informace, které jsem ke své práci potřeboval, použil jsem sociální sítě Facebook a Youtube a také online služby Google Trends a Google Analytics. Abych získal informace také od studnetů a zájemců o studium, vytvořil jsem dva rozdílné dotazníky - jeden pro studenty a druhý pro zájemce o studium. Zjistil jsem, že většina studentů je spokojena s informacemi, které jim univerzita poskytuje a jejich zájem o stránky univerzity stoupá v závislosti na dění (předzápis, zkoušky...). Zájemci o studium nedůvěřují sociálním sítím tak, jako oficiálním stránkám univerzity a jejich zájem také stoupl v průběhu období, kdy se blížila úzávěrka přihlášek ke studiu.

Abstract: This Bachelor's thesis deals with Social Media Intelligence and Philosophical Faculty of Palacky University in Olomouc as its object. For getting information I needed I used social networks YouTube and Facebook, online services of Google Google Trends and Google analytics. To get information about what students and applicants think, I made up two different questionnaires one for 4th grade high school students, alias possible applicants and one for contemporary students and graduates of Palacky University. Thanks to my research I have found out that most events, vital for a student of Palacky University increase interest in official web pages, Portal and Stag. Most students are also satisfied with information and the way information is delivered to them by Palacky University. On the other hand applicants trust official web pages more than pages on Facebook. Their interest in Palacky University increased too, while the end of the period, when they could submit their application, was coming to an end.

Keywords: Facebook, sociální síťe, Youtube, SEO, internet, data, statistiky

Language used: Czech

  • Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2014
  • Accessible from:: 24. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. Ing. Jaroslava Kubátová, Ph.D.

Citation record

ISO 690-compliant citation record: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 24.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 24. 4. 2014 dostupné: světu
thesis thesis
Other ways of accessing the text

Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakulta

The right form of listing the thesis as a source quoted

HNILIČKA, Martin. Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci jako objekt Social Media Intelligence. Olomouc, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta


Go to top | Current date and time: 16/2/2019 17:15, Week 7 (odd)

Privacy

Contact: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz