Vztah mezi školním prospěchem žáků a klimatem třídy – Mgr. Tereza Váňová
Mgr. Tereza Váňová
Diplomová práce
Vztah mezi školním prospěchem žáků a klimatem třídy
Relationship between academic achievement of pupils and classroom climate
Anotace:
Cílem této studie je zjistit, nakolik spolu souvisí psychosociální klima třídy se školní úspěšností žáků a jak úspěšnost souvisí se sociálním statusem žáka ve třídě. První část se zabývá teoretickými východisky. Zaměřuje se na sociální klima školní třídy včetně faktorů, které jej ovlivňují, a možnostmi diagnostiky klimatu. Dále je charakterizována školní třída jako malá sociální skupina a jsou probrána …víceAbstract:
The aim of the thesis is to establish whether there is a relationship between elementary school pupils‘ academic achievement and the climate in their class. It also attempts to ascertain whether academic achievement is related to pupils’s social status within the class. The first part deals with the relevant theoretical background focusing on the social climate in a class, including the influencing …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 12. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rkui0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 1. 2016
- Vedoucí: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Veronika Tlapáková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Zjišťování klimatu tříd u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pomocí dotazníku CES
Lucie Doleželová -
Porovnání názorů žáků a učitelů na klima školní třídy ve školách s daltonskými prvky vyučování a ve školách standardních
Markéta Viehmannová -
Využití dotazníku CES na školní klima u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Magdalena VOBORNÍKOVÁ -
Klima školní třídy a nástroje pro jeho měření
Kamila TÓTHOVÁ -
Klima třídy vzhledem k věku žáků a jeho zefektivnění
Barbora Ensingerová -
Klima třídy při hodinách matematiky
Hana Lukášová -
Porovnání názorů žáků základní školy standardního a alternativního (waldorfského) typu na aktuální a preferované klima školní třídy
Edita Vrbová -
Klima třídy střední školy a životní spokojenost studentů
Karolína Turečková