Lucie Žambochová

Bachelor's thesis

Vliv gramotného prostředí na počáteční psaní dětí

Influence of Literacy Environment on Early Writing of Preschoolers
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou počátečního psaní dětí v mateřské škole v rámci konceptu emergující se gramotnosti. Má teoreticko empirický charakter. Teoretická část pojednává na jedné straně o tom, jaký smysl má zavádění rozvoje pregramotnosti do Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a jaký prostor je zde pro rozvoj pregramotnosti vymezen. Na druhé straně se věnuje významu …more
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the issues of the initial writing skills of children in kindergartens within the concept of emerging literacy. The work has theoretical - empirical character. Theoretical part analyses the purpose of developing early literacy into general education framework for preschool education. It also focuses on how much it develops the early literacy. On the other hand the work …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2016
Accessible from:: 26. 4. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Zuzana Petrová, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Žambochová, Lucie. Vliv gramotného prostředí na počáteční psaní dětí. Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 26. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Preschool Teacher Training