Jiři Valeš
Bachelor's thesis
Klamavá reklama a její etické aspekty
Misleading advertising and its ethical aspects
Abstract:
Tato práce se zabývá klamavou reklamou a jejími etickými aspekty. První část práce je teoretická a stanovuje základní pojmy. Dále popisuje reklamu, její historii a rozdělení. Zabývá se právní regulací a samoregulací reklamy. V závěru teoretické části popisuje klamavou reklamu a uvádí konkrétní příklad. V praktické části práce uvádí několik případů reklamy klamavé a neetické, kapitoly praktické části …moreAbstract:
Thesis deals with misleading advertising and its ethical aspects. The first part is theoretical and provides the basic concepts. It also describes the advertising, history and distribution of advertising. It deals with the legal and self-regulation of advertising. At the end of the theoretical part we describe the misleading advertising and provide a concrete example. In the practical part of the thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/11527/vsh_b/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Reader: Ing. Jan Mastný
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication in the Service Industry
Theses on a related topic
-
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Misleading Advertising and Its Impact on Consumers
Kristína Beníčková -
Klamavá reklama v současné rozhodovací praxi
Viktor Šelle -
Klamavá reklama
Lucia Candráková -
Klamavá reklama
Jana Šmejkalová -
Klamavá reklama
Tereza Levická -
Klamavá reklama a minimální standardy kvality
Zuzana Hrazděrová -
Klamavá reklama
Jan Voitl