Jiři Valeš

Bachelor's thesis

Klamavá reklama a její etické aspekty

Misleading advertising and its ethical aspects
Abstract:
Tato práce se zabývá klamavou reklamou a jejími etickými aspekty. První část práce je teoretická a stanovuje základní pojmy. Dále popisuje reklamu, její historii a rozdělení. Zabývá se právní regulací a samoregulací reklamy. V závěru teoretické části popisuje klamavou reklamu a uvádí konkrétní příklad. V praktické části práce uvádí několik případů reklamy klamavé a neetické, kapitoly praktické části …more
Abstract:
Thesis deals with misleading advertising and its ethical aspects. The first part is theoretical and provides the basic concepts. It also describes the advertising, history and distribution of advertising. It deals with the legal and self-regulation of advertising. At the end of the theoretical part we describe the misleading advertising and provide a concrete example. In the practical part of the thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: Ing. Jan Mastný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication in the Service Industry