Realistické vykreslování mraků v reálném čase – Bc. Michal Pavelka
Bc. Michal Pavelka
Master's thesis
Realistické vykreslování mraků v reálném čase
Real-time realistic cloud rendering
Abstract:
Úkolem práce bylo nastudovat metody pro realistické vykreslování mraků v reálném čase. Metoda pochodujícího paprsku byla vybrána a implementována v demonstrační aplikaci, která vykresluje mraky s aproximací realistického nasvícení a stínování, vrhání stínů a animování. Modelování mraků je založeno na procedurálních metodách jako je Perlinův nebo Worleyho šum.Abstract:
The aim of this work was study of methods for realistic real-time clouds rendering. Ray marching was chosen and implemented in a demonstration application, which renders clouds with approximation of realistic lighting and shading, casting shadows and animation. Clouds modeling is based on procedural techniques such as Perlin or Worley noise.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 1. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tdghw/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 2. 2016
- Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
- Reader: RNDr. Adam Jurčík, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Computer Graphics
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.