Bc. Daniel Ťok

Bachelor's thesis

Současné VR technologie ve sféře počítačových her z uživatelského hlediska

Current VR technologies in field of computer games from users' standpoint
Abstract:
Virtuální realita v současné době zasahuje do mnoha oborů lidské činnosti, přičemž jedním z oborů, ve kterém nachází značné uplatnění, je právě herní průmysl. Významným prostředkem pro simulaci virtuální reality jsou technologická zařízení, která jsou schopna nabídnout velice kvalitní zážitek. Práce se zabývá využitím virtuální reality v herním průmyslu, a především pak zařízeními pro virtuální realitu …more
Abstract:
Today virtual reality influences many fields of human activity and one of the fields where virtual reality seemingly most commonly finds its use is the game industry. An important tool for the simulation of virtual reality are technological devices that can provide a high quality experience. This work deals with the utilization that has virtual reality in the game industry, the work deals mainly with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta