Bc. Zuzana Vaňková

Master's thesis

Podprahové vnímání jako jeden z protizákonných nástrojů reklamy

Subliminal perception as one of the illegal instrument in the advertising
Abstract:
Diplomová práce pojednává o účinnosti podprahového vnímání a podprahové reklamy. Součástí práce je řada šetření, které tuto účinnost potvrzují a specifikují, jaké temperamentní skupiny jsou vůči takovým vlivům rezistentní a jaké nikoli. V práci lze naleznout konkrétní data, která popisují míru rezistence jednotlivým osob ve zkoumaném vzorku vůči podprahovým signálům.
Abstract:
The thesis discusses the effectiveness of subliminal perception and subliminal advertising. Part of the thesis is a series of investigations which confirm the efficacy and specify what groups are temperamental to such influences resistant and unresistant. In the thesis can find an specific data that describe the degree of resistance to individual persons in the sample to subliminal signals.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 10. 2012
  • Supervisor: PhDr. Jiří Němec
  • Reader: PhDr. Iva Petrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní